tisdag 31 mars 2009

ICA, ICA...

Började packa lite smått och rotade i min "viktiga pappershög" Hittade då en bonuscheck från ICA á 25 kronor. (den gick ut 15/3) Varför sätter inte ICA in dessa bonuspengar på mitt ICA-kort? Hur många procent är det som utnyttjar domdär pengarna liksom?
Nu hade ju inte ICA-kortsgrejen funkat för mig heller i och med att mitt ICA-kort är trasigt och inte har jag orkat beställa ett nytt.

Min sovrumsdörr har börjat knarra. Det är fett irriterande.


Pratade ju med Lotta idag och jag är lite förvånad att hon inte läser min blogg. Hon hänger ändå på nätet ganska ofta så det hade jag faktiskt trott att hon läser här. Men det blir ganska mycket roligare att prata då för då kan jag berätta om allting som hänt här nere och hon har inte redan läst det på bloggen.
Hennes fjås ligger dock steget efter i allt vad internet heter. Han lånar Lottas mail när han behöver uppge en. Han berättade dock att han blivit medlem på ett jaktforum på internet. (Y)
Dessutom när han väl hänger vid datorn struntar han i att MSN loggar in åt Lotta (och ändrar inte statusen heller). Så kan man börja chatta, utan nån riktig respons liksom.. Så börjar man fundera vad man kan ha gjort fel för att hon ska vara så kort och inte ställa frågor tillbaka... Sen inser man att det är Rudi som sitter bakom knapparna.

Kajsa loggade precis in på MSN hon är i Sydney (och tycker att jag ska tycka synd om henne för hon inte får nån snö, måste erkänna att jag sympatiserar lite ändå...), vi snackar gamla minnen från Åre. Idag är det tisdag, och det innebär tisdagsklubben på Bygget. Gratis inträde för alla Skistar-anställda. Kajsa berättade att hon fick ett sms av Siri, också en Åre vän som hänger där en säsong till. I smset stod det ialla fall att dom lyssnade på "Perfect" med Princess Superstar. Det var min och Kajsas låt. Det var roligt, varje gång jag var på Bygget utan Kajsa och jag önskade den låten spelade dom den, men när jag och Kajsa var där tillsammans fick vi den aldrig spelad. Det fick bli en given förfestlåt helt enkelt.


Kajsa vid Åre Björnen-skylten

Nu blire nog sussa kudden.

1 kommentar:

Anica sa...

Håller helt med dig om Ica´s bonus... Dom sätter ju in rabatterbjudanden så då kan dom väl sätta in bonusen oxå :)