fredag 27 mars 2009

Fredag i Fårösund

Idag är det fredag.
Dagen har gått fort. Jag har haft genus och ensemble.

Kom nyss hem från Slite, Johan skulle på systemet och jag hängde på som sällskap. Noterade hur cleant det är i Johans Ferrari (läs Fiat Uno) En sak jag lärt mig av min far är att hålla bilen clean. Inget onödigt skräp eller nått över huvud taget. Inget får ligga i bagaget (man vet aldrig när man behöver frakta något)
Denna lärdom har inte gått fram till min bror Erik. Hans bil ser mest ut som en mindre soptipp. Det var en gång jag och pappa skulle till återvinningen och passade på att rensa ur Eriks bil. Det var Ahlgrens bilarpåsar till förbannelse, colaflaskor (man undrade om han värper sånna) och x antal frigolitkartonger med ibland några strips kvar. Det luktade sådär om jag ska vara ärlig. Vi tot iaf fram skottkärran och lassade ur allting, sorterade och sen off to the återvinningsstation. Vi är bra snälla jag och min pappa.
Hur som helst måste jag säga att sen jag skaffade egen bil har jag insett hur frächt det är att inte ha nånting i den. Måste erkänna att jag inte alls var sån pedant innan jag började köra, men nu uppskattar man det på ett annat sätt.

Ikväll blir de förhoppningsvis lika soft häng som förra veckan hos Sigrid.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Till mitt försvar måste jag bara säga att bilen användes inte i det skicket. Den hade nog stått så i några månader.

Lina Lidén sa...

Men sakerna måste ju ha kommit dit, och dom lär ju ha legat där när du ställde undan den.

mam sa...

precis!!!!