söndag 22 mars 2009

En hemlighet.

Jepp, igår åkte jag longboard för första gången i en ganska fet nerförsbacke (vi säger så tycker jag). Jag ramlade och slog mig på knät och jag har lite ont i handleden (inte bra eftersom jag inte gjort gitarrläxan eller skrivit klart min låt)
Snackade med Beccy förut idag (ägaren av brädan jag åkte på) och hon bara skrattade och frågade om jag kunde skicka bildbevis. Haha, hon berättade även hur hon ramlade precis på samma sätt som jag, så de känns skönt att inte vara ensam.
Nu tänkte jag tagga ner och bara åka på plan asfalt tills jag känner att jag behärskar att bromsa bra och sen kan jag kanske ta nån liten backe att åka ner för. De e synd att jag ramlade i och med att mitt självförtroende var på topp innan men nu är det nere på noll. Vågade inte ens åka i nerförsbacken från Kustparksvägen och ner på parkeringen. Haha.
Man måste göra illa sig för att lära sig skiten tror jag. Diggar dock snowboard bättre då det finns massa snö som dämpar när man ramlar. Men jag tänker inte ge upp!

Igår var vi alltså i studion jag och Gabi. Vi började med att spela in min låt "Kittens" och det gick kanon. Spelade in den två gånger och den sista blev klockren! Så jäkla skönt.
Sen skulle vi fortsätta med Chrisian Kjellvander låten "Two souls" Här tog det stopp. Shit vad jobbigt det är alltså. Hur många gånger har jag inte spelat låten? Jag kan den utan och innan! Men det blir nån mental spärr i huvudet som sätter stopp. Jobbigt. Spelade iaf in en version av den, men jag blev inte nöjd.
Vi fortsatte och spela in lite fler låtar som jag brukar spela, men ingen blev direkt bra. Men min låt blev asbra och det är jag glad över. Undrar om jag ska bounca ner den och lägga upp den på min Myspace... Skulle vara coolt va?

Kvällen bjöd senare på sushi med Johan och Sigrid. Omg vilka grymma sushikockar vi var! Vi åt så mkt att det stod ut genom öronen. Det var det värt.


Vi funderar på att öppna ett sushihak här i Fårösund, vem skulle inte vilja hänga där?

Senare på kvällen gled (hrm.. en definitionsfråga...) jag vidare till Strandvägen där det var kalas. Jag var fett trött eftesom jag bara sov typ 6 timmar igår natt. Sa hej till alla, åkte tillbaka hängde i hamnen en stund me Johan sen åkte vi hem. Kom i säng till typ 2 tror jag och idag har jag inte gjort ett enda knop. Legat i sängen och degat. Har inte ens ätit nånting än! Idag tänkte jag kanske städa. Jag vill verkligen ha det fint här, men jag orkar inte.
Jag och Carro snackade om att eventuellt dra ut på Fårö och spana på solnedgång. Det skulle va nice. That reminds me, måste ladda kameran.
Annars kanske spana film, mysa i sängen?

Slutsats: ett ärr på knät kommer för alltid få mig att tänka på kvällen då man kunde äta för mycket sushi!
Over and out /Lina

Inga kommentarer: