torsdag 19 mars 2009

En dag

En sak slog mig. Idag har jag hela dagen gått omkring och undvikit å kolla folk i ögonen. Vet inte varför. Konstigt.
Jag har tränat idag i alla fall och det är jag sjukt stolt över. Måste ta och komma igen på den fronten alltså.
Fick ett SMS av pappa idag där han meddelade att han slagit mina rekord på hans mobil. Spelet heter Quadrapop, och är sjuukt beroendeframkallande. Jag sa åt honom att jag skulle styra upp det när jag kommer hem. Han berättade även om en passagerare på samma tåg som honom som skulle av i Ånge, men skulle hjälpa sin fru med bagaget och blev kvar på tåget. Nästa stopp: Ljusdal. Norrland i ett nötskal.

Våren är här nu. Eller som jag sa i tidigare inlägg så blåser det ganska fett, men det går att blunda för... Köpte ett par jeansleggings igår när vi var in till Visby. Klockrent måste jag bara säga. Ser ut som ett par astighta jeans, men fördelen är att man kan röra sig i dom! Bra va?

Jag måste ha hjälp, hur stavar man till hjortron på jämtländska? Eller hur förklarar man hur det låter? Muchlta? Multa?

1 kommentar:

Anonym sa...

mylta!