tisdag 24 mars 2009

Dagens samtalsämne

Dagens samtalsämne är definitivt vädret. Det är storm här, och det var ingen lätt match att ta sig till skolan imorse. Det blåser som attans plus att det snöar. (det lät precis som att taket skulle lyfta från ella-huset)
Vi skulle egentligen ha teori nu på morgonen, men Maria är inte här pga det dåliga vädret. Det är bra att vi inte har teori nu, för jag har inget att visa upp i eftermiddag än när vi ska spela upp våra nya alster i eftermiddag. Så jag hoppas att jag kan skriva nånting nu på morgonen.
Imorse när jag vaknade kännde jag för att ligga kvar i sängen typ hela dagen, ganska jobbigt å pallra sig hit för att sedan få veta att jag inte börjar förrän 10:20.
Så nu innan lunch har jag bara gitarrlektion kl 10:20- 11:00 (Är lagomt taggad på att gå å fika kl 10 men jag åt typ ingen frukost så jag borde försöka ta mig iväg) På tisdagar brukar jag få gå ensam på fika i och med att alla andra har teori eller gitarr/sånglektion så min gissning är att jag inte hittar nått sällskap idag heller.
Igår gick jag och la mig väldigt sent. Jag satt uppe och skrev klar ansökan till Hurtigruten. När det var dags att gå å lägga sig (klockan var omkring två) gick strömmen igen. Den var kanske borta 10 minuter.
Idag borde man ta sig ut på Fårö och kolla på storm, fast det känns mer aktuellt å krypa upp i soffan å glo på film när det är sånthär väder.
/Lina

Inga kommentarer: