fredag 27 mars 2009

I datasalen

Vi har fått en uppgift i genus att vi ska skriva om valfri artist som vi på något sätt har en personlig relation till.
Jag valde Eva Cassidy. Dels för att jag redan har gjort en redovisning om henne i engelska C, men också för att hon är en av mina favoritartister genom tiderna.
Back in the days gjorde jag en grym redovisning om henne, visseligen på engelska. Jag spelade hennes musik i bakgrunden och berättade om hennes liv genom en powerpoint presentation. Min lärare började gråta. Det var bland mina bästa accievements under gymnasiet tror jag.
Så nu återstår det att åka hem, leta reda på powerpoint presentationen och texten (vilken jag faktiskt hittade när jag var hemma sist på lov, så den borde inte ha försvunnit om inte småjävlarna där hemma tagit den). Juste ska översätta den också, men de e nog lätt fixat.
Vet inte riktigt vad jag ska syssla med nu i och med att alla dokument jag vill ha är inte här. Vi har egentid nu i Genus och snart ska jag snacka med Lise om vad jag gjort hittills. Jag hade några dokument hemma om Eva Cassidy, var hem och hämtade dom (bäddade sängen och drog upp persiennerna också) men nu sitter jag här. Ska kolla vad som står i dokumenten.

Igår kollade vi på Mamma Mia, singalong versionen. Det är helt sjukt vad bra musik dom har. När man dessutom ser alla texter blir allting så mycket mer levande. Den filmen är grym.
Nu kommer Lise. Shoot! hahaha

Inga kommentarer: