tisdag 10 mars 2009

Snö, men det räcker nu

Idag klev jag upp klockan 05:10 för jag skulle skjutsa Gabi till hennes flyg som gick från Visby kvart i sju. Klev utanför dörren och upptäckte till min förvåning snö! Jag blev glad och tog sats och skulle gliiiida ner för våran ramp. Men jag kan meddela att det gick inge vidare. Ramlade inte i alla fall, men om man har förberett sig på att gliiiiida och det inte gliiiider ser det ganska lustigt ut.
Min glädje för snön var alltså väldigt kortvarig. tog ett steg ut på parkeringen och insåg vilken äckelsnö jag nyss hyllat. Slask. Blä. Ska de va snö så ska det vara ordentligt, vill inte ha den om det inte blir nått utav den. Uäh.
Startade bussen och tog och åkte en sväng till Ella för att lasta in sandbackarna i bagaget så vi inte skulle sladda runt allt för mycket.
Det gick bra att köra, sjukt halt på ett ställe precis innan Visby men annars gick de kanon. Sladdade lite när vi svängde av på Fårövägen mot skolan men det måste jag erkänna var med flit =)
Har precis skrivit ett brev till farmor som jag ska försöka få med posten idag, nu ska jag röja lite på rummet och sen kanske ta itu med min låt om jag känner för det. (Har håltimme nu innan lunch i och med att Lotta inte är här denna vecka)

Slutsats: Lina försökte vara cool och gliiida, men sumpade det.

Här är en bild när de snöade ordentligt här: (30/1)

Det snöar! Melina verkar dock måttligt road...

Inga kommentarer: