tisdag 31 mars 2009

Det bästa

När jag fick reda på att jag kom in på denna skola frågade jag Lise om det fanns några platser kvar på internatet. Hon svarade att hon trodde det fanns det och hon skulle lämna en lapp till Birgitta som sa att jag också ville bo på internatet.
Mina förväntningar var alltså inte speciellt höga, hade varit glad för en skrubb med en säng i liksom. När jag kom hit insåg jag att jag hamnat i den bästa lägenheten av alla.
Först och främst hamnade jag tillsammans med Carro och lärde känna henne och hela filmklassen på köpet liksom bara det är ju kanon!
Sen bor vi i en handikappsanpassad lägenhet med dubbelt så stor toalett än de andra lägenheterna, plus att vi har en större varmvattenberedare (tur!)
Vi bor precis på hörnet och våra rum är inte vägg i vägg med någon annan lägenhet. Så vi kan i princip spela hur hög musik vi vill. (det är bara Gabi och Emelie som bor ovanför som kanske blir störda, men i och med att dom brukar åka longboard kl ett på natten tycker man att dom kan stå ut med lite musik... haha)
Jag har dessutom det bästa rummet som ligger på baksidan, Carro har rummet som vätter ut mot parkeringen och hon har persiennerna nere i princip hela dagarna.



Ikväll har det i alla fall varit en fet solnedgång, som antagligen såg fetare ut på Fårö. Jag har suttit framför datorn och har spanat på fönstren i nya internatet, färgerna speglades där och jag sprang typ fyra gånger och öppnade dörren för att kika ut på spektaklet. (Det är bara Carros fönster som vätter ut mot solnedgången, så jag som har fönstren åt andra hållet får gå ut helt enkelt...) Skolan är dock ganska mkt ivägen för att man ska kunna se bra men det färgade sig bra på himmlen ändå... Underbart

Här har jag snott en bild av Johan som han tog på solnedgången på Fårö 17/3 2009
Tror att det hade varit något i denna stil där ute ikväll.


Nu ska jag och Carro ta itu med diskberget.
Vi ska lyssna på Nationalteatern samtidigt, det har jag bestämt.

1 kommentar:

Annica sa...

Tjena Lina, ni kan väl ta er en sväng förbi hos mig oxå,,, Har nämligen ett litet berg jag med som ingen vill kännas vid :).
Såg att du klagade om uppdateringar på bloggar du följer, mig kan du iaf inte klaga på ;).
Saknade dig i helgen
*kram*