söndag 1 februari 2009

Saker man bara gör

Jag har tänkt på en sak. Dethär med varumärken. Varför köper man dom dyraste havregrynen? Jo, anledningen är att man är uppväxt på dom och då blir det tydligen så att alla andra havregryn förutom just Gyllenhammars är skit.
Gyllenhammars havregryn är ju definitivt dom dyraste som finns på hyllan i butiken, ändå så slår aldrig tanken en att ta dom billigare. Nä, för man vet vad man får när man köper sånt man är uppvuxen på. God havregrynsgröt blir det ju i alla fall =)
Samma sak med tvättmedel. Det kanske har att göra med lukten också. Att det luktar hemma liksom. Men samma sak där, jag köper Grumme tvättsåpa precis som jag är uppvuxen på. Som jag sa om lukten så kanske det liksom gör att man känner sig lite mer hemma, hemma.
Lättmjölk en annan grej. Skulle aldrig få för mig att köpa nån annan mjölk än lättmjölk, varför? Jo, därför jag är uppvuxen på det.
En annan sak. Hur kan det te sig så underligt att man föds där det är som allra bäst? Tillexempel Trångsvikens falukorv. Det är den absolut godaste falukorven som finns. Vilken tillfällighet att den tillverkas hemma? Om jag hade fötts i Umeå, hade jag tyckt lika bra om den då? Antagligen inte eftersom då hade jag nog aldrig hört talas om Trångsvikens falukorv. Men den är the shit kan jag bara konstatera.
Nu tänkte jag ta mej bort till simhallen och plaska lite.
Hörs

1 kommentar:

AndWik sa...

Gissa vilka havregryn som åts i mitt hem. Rätt gissat: Gyllenhammars. Hälsar Pappis