onsdag 4 februari 2009

Fundersam

Jag har bokat ett flyg hem, eller i alla fall på väg hem. Hittade ett billigt flyg till Bromma från Visby som jag bokade. Kollade upp ett flyg som går från Bromma till Östersund (Åre/Östersund heter den ju numer, som att ingen skulle hitta till Åre om flygplatsen inte fick heta det.) cirkus två timmar senare. Så bokade alltså först flyget till Bromma, det gick otroligt smärtfritt och förutom att jag fick lite ångest över frågan "är du verkligen säker på att du ska boka denhär röda billiga skitbiljetten som inte ger dej några rättigheter whatsoever?" så gick bokningen bra och jag betalade via direktbetalning på Swedbank. Mycket smidigt.
Så till problemet, när jag hade bokat den delen av min resa gick jag över till NextJet's hemsida och skulle boka flyget från Bromma till Östersund. Japp det gick bra tills jag kom till sidan där det skulle betalas. Jag brukar inte vara feg när det kommer till att betala med kort över nätet men i detta fall blev jag lite fundersam. Det står nämligen på panelen längst ner "klar, men sidan innehåller fel" Är jag feg då som inte vågar betala med mitt kort?
Jag har i alla fall beslutat att avvakta tills jag fått råd av min kära far.

Inga kommentarer: