måndag 9 februari 2009

Tid

Tid är ett jobbigt begrepp, en dålig ursäkt...you name it!
Igår när jag inte kunde sova (mitt tinnitus är nog bara att acceptera) lekte jag lite med min mobil. Jag har ju GPS i den, men har inte reflekterat så mycket över det. Startade dock ett program där man kan som jag fattade följa sig själv under träning. Det visade sig att pappa gjort en rutt till och från brevlådan hemma i Kvitsle. Kul där.
Hur som helst tänkte jag att jag ska prova detta nästa gång jag är ute och kutar.
Sagt och gjort, idag var det dags för två rundor i spåret och jag startade min nyfunna vän och började kuta. Det fanns även en funktion där man kunde trycka på "nytt varv" också kunde man jämföra varven. Eftersom jag springer två varv när jag väl är ute tyckte jag att det skulle bli väldigt festligt att jämföra olika hastigheter vid olika tillfällen, plus att jag kunde jämföra tiden.
Japp, jag sprang ett varv, tog upp mobilen för att starta ett nytt varv. "rutten är uppfylld" Eller nått konstigt stod det. Uch vad jag blev irriterad, bara för att jag för en gångs skull skulle undersöka mina flashiga funktioner på telefonen ska det såklart inte fungera som det ska! Så nu hade jag ingen tid heller, eftersom jag inte brydde mig om att starta det vanliga tidsuret.
Störigt? Ja.
Men man har ju nån slags aning ändå om tiden, och det gick inte så bra denna gång tyvärr.. =( Better luck next time. =)
Ikväll visade dom "Little Miss Sunshine" i skolan. Dom visade den i början av förra terminen också, men jag hade lätt kunnat se den igen. Den är så bra! Men jag var duktig och var ute och sprang istället. Uträttade som sagt inga stordåd men men..
När jag kom hem duschade jag och gick upp till Emelie och vi har suttit och spelat Black Rose hela kvällen... Det har gått sjukt bra och det är bara en liten liten grej Emelie ska lära sig så har vi hela låten =) GÖTT!
Juste! Idag tog jag tag i Ella pop och rock's blogg. Bjöd in alla i klassen, plus vår lärare Lise. Kolla in den vettja. Inte så mycket matnyttigt nu kanske men det kommer det kan jag med största säkerhet lova =)
Over and out!
/Lina

Inga kommentarer: