fredag 6 februari 2009

Ljud

Idag har jag reflekterat över ljud.
Igår när jag skulle sova hade jag ett oroväckande tjut i höger öra. Det är nog tyvärr bara att inse att jag har fått eller är väldigt nära på att få tinnitus.
Fan va svårt det blev att försöka sova när jag tänkte på det. piiiip.... Det var sjukt irriterande alltså. Fast det finns nog dom som har det mycket värre än mig.
Hur som helst, idag har jag haft en öronpropp i höger öra hela dagen, för att det ska få vila liksom. Och det är sjukt vad som händer. Idag vid maten till exempel. Jag hörde inte alls vad de till höger om mig snackade om... Börjar inse hur jobbigt det måste vara för Farmor som har nedsatt hörsel på riktigt. Om jag inte misstar mig är hon döv på ena örat och har begränsad hörsel med andra. Det var som att de som satt till höger om mig hade sin egna lilla värld. Jag ville också vara med, men det kändes sjukt jobbigt å ens försöka.
Så när jag kom hem beslutade jag mig för att lägga mig ner och vila. Stängde av datorn och tvn så inget skulle störa mina öron.
Det är sjukt mycket som låter häromkring alltså. Det är väldigt lyhört lägenheterna emellan plus att jag hör precis varenda bil som åker utanför på vägen. Plus en massa massa musik (i skolan då) Det är sjukt vad mina öron får stå ut med varje dag!
Vaknade strax innan fyra då jag pallrade mig iväg till gymmet. Tränade och åt middag.
Nu har jag duschat och sitter med en hårinpackning som ska sköljas ur.

Inga kommentarer: