lördag 14 februari 2009

Låtskrivning

Om det finns någon låt jag önskar att jag skrivit är det Ironic med Alanis Morisette
Texten är bara så jäkla klockren:

An old man turned ninety-eight He won the lottery and died the next day
It's a black fly in your Chardonnay It's a death row pardon two minutes too late

Isn't it ironic ... don't you think
It's like rain on your wedding day It's a free ride when you've already paid
It's the good advice that you just didn't take Who would've thought ... it figures

It's a traffic jam when you're already late It's a no-smoking sign on your cigarette break
It's like ten thousand spoons when all you need is a knife
It's meeting the man of my dreams And then meeting his beautiful wife

Till på tisdag ska jag skriva klart min gamla låt och ha börjat på en ny. Jag har faktiskt börjat på två nya. Dock har jag typ glömt dom. Båda går i dur, så det är ju kul =)
Sen har jag ett komp till en tredje låt. Den låten går verkligen inte i dur. Får se vilken låt jag bestämmer mig för att skriva klar denna gång.

Jag kom precis tillbaka från promenaden, jag stod och fascinerades av havet idag igen...
Nu ska jag laga middag.
/Lina

Inga kommentarer: