lördag 7 februari 2009

Lotteri

Idag var jag på ICA och tänkte köpa avocado.
Jag köpte inte avocado, dom var antingen alldeles för mjuka eller alldeles för hårda. Det fanns ingen som var bra. Övervägde om jag skulle ta en av dom hårda ändå och låta den mogna. Men jag ville ju äta den på direkten när jag kom hem.
Om man får en bra avocado en gång är sannolikheten väldigt stor att den är dålig nästa gång. Det är alltid som ett lotteri. Men när man väl får tag i en god avocado.. Mmmm, då ere niiice alltså!
Avocado, keso, kalkon och lite örtsalt på en hårdbrömacka. Sinnessjukt gott! Men idag köpte jag tomat istället. Det är inte samma grej men det får duga för denhär gången.
Idag ska jag äta korvstroganoff. Lagade fyra portioner förra helgen så jag frös in två stycken som jag ska äta idag och imorgon.
Är lite less på den faktiskt, och har redan planerat vad jag ska laga nästa helg. =)
Då blir det nån pasta-grej med spenat, räkor, halloumi och avocado. Pesto och solrosfrön kan ingå i konstallationen också. Uch vad sugen jag blev på det nu istället för min korvstroganoff... Jaja, jag är alldeles för snål för att slänga den =)
/Lina

Inga kommentarer: