söndag 22 februari 2009

En gång när jag åkte buss...

Förut åkte jag buss mellan två destinationer. På bussen utspelade det sig en ganska rolig händelse.
Jag satt och läste en tidning och ser i ögonvrån hur någon sträcker sig och fäller upp mitt arbstöd. Tack, sa jag och fortsatte läsa. Personen i fråga läser även han en tidning, och när han är klar slänger han iväg den till min kompis som sitter i sätet framför mig. Tack tyckte hon och fösökte att hålla sig för stratt... Sneglade lite på personen som hjälpt mig med armstödet ibland och efter ett tag händer det.
Han börjar peta sig i näsan. Då snackar vi inte nått diskret pill utan petning i klassen "kan man nå hjärnan via näsan?" Efter mycket pill eller grävning ala Catepillar började det sina i dennes näsa.
Då tar han till nästa knep: han snyter sig i handen och slickar sedan upp det.
Jag var oerhört glad att jag hade en tidning som jag kunde kika fram bakom. På så sätt kunde jag få koll på situationen utan att verka stirrig.

Tack för tipset grabben, det ska jag komma ihåg nästa gång jag gått vilse i skogen och behöver något ätbart.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha klockrent pucko!!

Anonym sa...

Hahaha! Fyfan va kul!