tisdag 3 februari 2009

En underbar dag

Jag har haft en sjukt bra dag!
Ja, eller det braiga började väl typ omkring halv tio då jag fick ett infall och tog en promenad ner till havet. Man glömmer så lätt att vi bor alldeles vid havet. Men idag i alla fall tog jag mig ner och strosade. Gick ut på den lååååånga bryggan och bara stod och filosoferade.
Säkert 400-500 fåglar låg och guppade i havet medan solstrålarna speglade sig i det kalla vattnet. Det var så vackert att det gjorde nästan ont att kolla på. Tog en bild med mobilen, men det blir ju liksom inte samma grej som i verkligheten. Tänk om solen skulle kunna vara framme varje dag! Skulle alla dagar bli såhär bra då?
Sen gick jag och fikade, satt själv och drack grönt te och läste tidningen. Saknar såklart ÖP, men man får hålla till godo med det som bjuds på ön. Farmor skickade förresten ner lördagsbilagan häromdan så lite uppdaterad på hemmafronten är jag ju. Juste må se till att skicka någonting till henne snart då..
Sedan gick jag och hade gitarrlektion. Det gick jättebra. Fast nu kommer jag ju såklart inte ihåg alla grejer som Lotta lärde mig. Hm, blir till att försöka plocka ut på gehör så gott det går men det blir aldrig lika bra som när Lotta lär mig. :(
Sen var det dags. Jag hade skrivit en bit på en låt. Min första låt någonsin. Det var så kul! Jag fick så mkt cred för den! Jag är lätt peppad på å skriva skriva skriva nu alltså. Men tyvärr har jag tusen andra saker att lära mig på gitarren.. Så vi får väl se hur det går.

Ikväll hade vi Café-kväll. Alla körde typ sina egna låtar utom jag som bara har en halv låt... Kände mig inte riktigt på topp ikväll tyvärr, känns som att jag gjort bättre framträdanden men men, det kommer fler chanser. Då förhoppningsvis med mina egna låtar.. Woow, det känns coolt att säga det alltså.
Nu blir det nog lite gitarr innan det är dags att lägga huvet på kudden och titta in i huve.

Inga kommentarer: