torsdag 5 februari 2009

Grönt te

Jag gör så gott jag kan. Mitt nya liv alltså. Det nya livet började när jag kom tillbaka hit på Gotland efter jullovet. Och jag måste faktiskt ta och berömma mig själv lite. Jag blev tyvärr sjuk precis när jag kom ner så jag kom inte igång med träningen ordentligt förrän två veckor sedan men jag har inte ätit en endaste godis sen nyår. Och det enda "onyttiga" jag kan komma på att jag ätit sen jag kom ner hit igen är en vegan-muffin och en fudgekaka. För att ni ska förstå graden av uppoffring kan jag meddela att sist Melina bakade fudgekakor åt jag minst åtta stycken. Dom är sjuuukt goda! Men jag är sjukt stolt över mig själv att jag höll mig i skinnet =)
Annars har jag börjat att dricka grönt te. Det finns ett grönt te på skolan som ser sådär nyttigt ut. Det försöker jag dricka i alla fall nån gång i veckan, men det smakar verkligen skit! skolan har Liptons gröna te också, det är riktigt gott men jag har fått för mig att det inte alls är lika nyttigt som det andra. Dessutom har jag mitt alldeles egna te från Brunkulla som heter "Grönt te med örtig citron" Det teet smakar himmel alltså. mmm vad gott det är. Sitter med en kopp i skrivande stund.
Jag har tränat idag, och ska träna imorgon igen. Gym. Det är inte så roligt. Man får inte samma känsla heller när man kommer hem. Om jag varit ute och sprungit får jag värsta ruset när jag kommer hem. Inget rus efter gym tyvärr.
Uch denna kvällen har jag inte gjort ett piss, suttit framför datorn och häckat. Spelat lite gitarr. En sak som jag gjort ikväll är dock att jag kommit på en fras till i min låt och jag har kommit på ett stick också. Har varken melodi eller text till sticket men det är iaf en början med ett fint gitarrplock =)
Nu ska jag dricka upp min tekopp, skriva logg och sen är det sängen som väntar faktiskt.
Godnatt!

1 kommentar:

........ sa...

Va duktig du är Lina, vi kommer inte att känna igen varann nästa gång vi ses :)
Har oxå hört att grönt te ska vara såååå nyttigt ;)
Ha det bäst!!!
Kramen