tisdag 24 februari 2009

Kvällen

Denna kväll fördrevs med hjälp av Lotta, Rudi och deras hund Doris.
Jag kom dit vid sju då jag kört pappas C3:a med väldigt fina xenon- extraljus. Jag hade fått det berättat för mig att frekvensen på älg var väldigt hög mellan Brasta och Stenmyrudden. Nej, inte en älg även fast jag körde typ 70 och kikade bakom vartenda träd.

Vi kollade i alla fall på film, Låt den rätte komma in. Rekomenderas starkt. Lite udda slut men verkligen imponerande film för en svensk produktion! Passade även på att kolla lite på Discovery nu när pappa inte längre har den.

Åkte hem tidigt i och med att Lotta och Rudi skulle upp på jobb respektive skola imorgon. Det är jobbigt att alla inte har lov och semester samtidigt. Man blir liksom göralös på dagarna och får umgås lite på kvällarna. Såg ett stjärnfall när jag gick till bilen. Det föll liksom i sidled, det var coolt. Hoppas även på att få se norrsken nu men det känns som att det inte kommer att hända. Ingen jag frågat har sett norrsken i år, och vilka är oddsen att jag ska få se nått när jag är hemma under denna vecka? Om jag var gud skulle jag inte visa nått norrsken för alla stockholmare som härjar i Åre under denna vecka. Dom är bara jobbiga och i vägen!

På vägen hem samma sak, inga älgar. Tog en vända upp på Nolisve, såg färska älgspår, och en räv som sprang framför bilen i typ 50 meter. Stackarn. Fick lite noja när det var dags att vända, fatta paniken om man hade kört fast där uppe? Men de gick bra, dock backade jag och körde fram i minst tre omgångar. Hellre feg än fastkörd. =)

Imorrn blir det nog varken Bydalen eller Åre, snarare längdskidor kanske? Får se vad det blir för väder.

Inga kommentarer: