tisdag 10 februari 2009

Sällskapsspel

Är det något som är underskattat så är det sällskapsspel. I fredags spelade vi "Med andra ord" och "Absolut Överrens" båda dessa spel är hejdundrande partyspel och stämmningen var på topp under båda sessionerna.
Min favorit är "Absolut överrens" Detta spelet går ut på att man är i lag två och två och ska skriva ner assosiationer när man hör ett påstående. Sedan gäller det att ha så många överrens med sin partner. Självklart går det på tid.
Ex: påståendet är: Djur som har horn

Jag skriver:
-Älg
-Enhörning
-Kronhjort
-Ren
-Ko


Min partner skriver
-Älg
-Ren
-Noshörning
-Antilop
-Ko
Då får vi alltså tre rätt i och med att vi var överrens om tre saker.

Detta spelet spelade vi alltså i fredags. Ett ämne var "saker man aldrig hittar när man behöver dem" Många var förvånansvärt överrens om vilka saker man inte hittar när man vill ha dom. De som jag skrev var:

-Nycklar
-Pengar
-Mat
-Kläder
-Mobil
-Bilen (?!)
-Hem
-Smink

Jag måste erkänna att detta var väldigt dåliga saker av mig. Men under tidspress är det ganska jobbigt att komma på saker.
Nu utan tidspress skulle jag ha skrivit:
-Plektrum
-Sax (iaf hemma i Kvitsle)
-Öronproppar
-Bankdosan
-Fungerande penna (det ligger ju bara sisådär 300 i mammas skrivbordslåda. Jag kan nog lova att ungefär 97% inte fungerar.)
-CD-fodral (när man brännt en skriva)
-Tuggummi
-Dosan (fjärrkontrollen säger man tydligen i södra delen av Sverige)
En annan sak man sällan hittar när man behöver den är knappen för att slå på lyset på vissa idiotiskt utformade bilar. Det har hänt mig en gång att jag var tvungen att stanna för att leta reda på den lilla knappen. Uch, det var Caddyn på mitt förra jobb, den bilen och jag kom inte bra överrens.

I helgen tänkte vi köra ett alternativt alla fjärtans dag, med lite spel och skoj. Det blir nice, men vi skulle ha haft lite fler spel? BTW, gå in på http://www.braspel.com/ det är det företaget som ligger bakom båda ovan nämda spel, tack också till C som äger dessa två spel.
/Lina

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha heja mej, wuhu!:P har även kirrat galenpanna, lite halvtrist men äh, tar med det iaf :D

Lina Lidén sa...

Skojar du?? Woow, jag tycker galenpanna är helskoj! =) Längtar tills du kommer så vi kan kika på Sunes sommar och spela massa spel (skolan har köpt in två nya också TP och Rappa Kalja)