fredag 31 december 2010

Nyårskrönika 2010

Tänka sig att vi redan står inför ett nytt år. Förra året gjorde jag en liten resumé med länkar till inlägg från föregående år, så jag tänker göra samma grej i år:

(en liten parentes, är det länkat på flera ord i samma mening är det länkat till olika inlägg som visar olika varianter på det som beskrivs i meningarna)

2010 var året då jag:
Praktiserade på min gamla gymnasieskola.
Hade ett jädra gissel med bilen innan jag fick igång den efter julledighet och praktik.
Åkte massor av skidor den fantastiska ön!
Bakade helt galna kakor och massa god mat med fina människor på internatet.
Åkte på turné till Stockholm två gånger med The #9's
Hade workshop med Theresa Andersson
Åkte för första gången på skidtur med hundar som drog.
Åkte lite skoter
Byggde ett läger på Bungenäs och hängde i gäng
Var statist i en reklamfilm som gick massor på tv! Här hittar ni filmen och jag syns i en sekund ca 30 sek in i filmen, blå jacka nere i höger kant.
Åkte på utflykt på södra Gotland. Här kan ni se en film som Albin gjorde
Flyttade till Gotland för att jobba en sommar.
Firade midsommar med finaste Emelie (och band min egna midsommarkrans!)
Solade och badade på underbara Blå Lagunen
Köpte en födelsedagspresent till mig själv!
Var med i radion på min födelsedag! Här kan ni lyssna på oss, vi är nästan längst ner på sidan. Tryck på någon av låtarna så får du höra på oss.
Var på CUF-summercamp i Visby under Almedalsveckan
Fick finbesök av Johan på ön.
Fick mer finbesök i form av Lotta (och Anders)
Skapade en egen Myspace och la ut två låtar jag skrivit själv. Ni kan lyssna på dom här.
Anmälde mig till Donationsregistret (vilket jag hoppas du också gjort!)
Flyttade till Östersund och började plugga på mittuniversitetet. En kurs vid namn "Svensk och internationell turism"
Köpte en Gotlandsring och graverade denna som ett minne för åren på Gotland
Återbesökte mitt fina Gotland på Fårönatta inte mindre än tre veckor från det att jag flyttat därifrån.
tog med farmor och pappa på utflykt i hösten.
Kollade på konsert med Kalle Moraeus
Hade mysigaste tjejkvällen med finaste Karro
Lagade bilen. Den är numer 100% rostfri!
Var hundvakt åt mysigaste hunden Hrappur
Bakade marcroner och dom blev ljuvliga!
Åkte till Stockholm och träffade gamla fina vänner och stötte även på årets Idolfinalister!
Började en diet och har hållit mig ganska så bra hittills. Och jag kan meddela att jag hittills har gått ner....TRUMVIRVEL...7kg. Så man är ju ganska taggad att fortstätta :) Nu när det nya året kommit ska jag komma igång ordentligt med träningen också och inte bara äta bra.
Hade en fantastisk helg på finaste ön.
Drack Cryptosporidiumvatten inte mindre än två gånger och blev inte de minsta sängliggandes! (men tydligen bloggade jag bara om den ena gången)
Bakade finaste pepparkakshuset med Lotta.
Efter pepparkakshusbakandet hade vi julmys på bygdegården och sedan firades det julafton först hemma i Kvitsle med tomteletning och sedan på Gruvberget. Nyår firades hemma i Kvitsle.
Som ni märker har jag inte varit så frekvent de senaste veckorna här på bloggen. Det beror helt enkelt på att jag inte har något att blogga om. Mitt liv är så fantastiskt tråkigt just nu så jag ser ingen anledning att dela med mig av dessa tråkigheter. Jag behöver tid att hitta någonting att göra, som jag vill göra, därför kommer det att vara lugnt på bloggen en tid framöver. Men jag kommer komma tillbaka! För när jag har saker att dela med er är det bland det bästa jag vet att blogga om allt jag upplever.
Till slut vill jag önska er ett riktigt GOTT NYTT ÅR och jag hoppas att du och jag skapar fina minnen tillsammans i år!

1 kommentar:

mamma sa...

Du förekommer flitigt i reklamfilmen på tv:n nuförtiden. Har sett den flera gånger om dagen nu efter årsskiftet.