tisdag 12 januari 2010

Min första dag på Vittra

Idag hade jag min första praktikdag. Det gick bra och jag hade egentligen ingenting att oroa mig för. Ni vet hur det känns dan innan man ska göra något nytt...
Låg uppe igår och kollade på Hair. Mysig film men ska nog kolla på den nån annan gång när jag inte är lika trött.
Treorna ska alltså sätta upp Hair i slutet av mars. Kommer bli fett tror jag. Jag fick vara med och sjunga kör på I've Got Life, coolt med orkester och solist med kör.
Kom hem och lagade risotto. Helt ok, lite smaklös tyckte jag men Ylva och Jonas tyckte den var mer än godkänd (Y)

Sen gick jag ut på promenade med bästaste Karoline. Ja hon är bra dendär Karro, superlativen räcker inte till riktigt. ;)
Hon och jag gick en sväng, har ingen aning om hur långt det kan ha blivit men det blev en bra bit har jag en känsla av.
Jag älskar att känna att man inte missat något även fast man inte träffats på länge. Att ta upp där man slutade liksom. Karro och jag tog upp där vi slutade sist. Kommer inte ens ihåg när vi sågs sist.. Vi surrade om det mesta, hon kommer bli en bra psykolog dendär Karro =)
Hittade även ett skidspår uppe vid Björkbacka. Spännande, ingen aning om att det fanns där, det verkade gå till Körfältet nånstans. Måste undersökas kanske.
Så när vi gått klart gick vi och fikade på Pause. Mycket mysigt café och mycket gott fika.
Smaskens.
Jag beställde en chailatte och bärpaj. Såg efteråt att det fanns smoothie på menyn, det var jag nog mer sugen på det än chailatte var trots allt ganska varm av allt promenerande. Men nu vet jag det till nästa gång (Y)


Nu ska jag gå in i köket och spela lite MIG, genom en iPhone. Måste nog ladda ner det programmet till min touch känner jag. Tänk när man har lite tråkigt kan man bara ta upp ipoden och bli lite allmänbildad. Softness.

Inga kommentarer: