fredag 10 december 2010

Min diet

Jag kör på med GI. Syndade i helgen när jag var på Gotland och åt två stycken chokladbollar. Tänkte faktiskt att det var det enda som inte innehöll vetemjöl på cafeet så därav valde jag att äta dom! Sen käkade jag lite majschips när jag och bror åt tacos. Men jag tror inte att GI- värdet är så högt i dom...
Annars har jag varit stenhård.
Men på julafton mina vänner. Då finns det inga hämningar! Jag ska äta knäck så det står ut genom öronen!! Jag har hittat lite olika recept som jag ska baka men inte smaka på förrän på julafton.
Jag ska göra knäck med rostad mandel, Rocky road med dumle, jordnötter och minimarsmallows, Snickerskakor, lakritsfudge samt nån slags fudge med skumtomtar i.
Sen ska jag äta sjukliga mängder tunnbröd med Bregott på. 
Åååh, två veckor till jul! Jag kan knappt bärga mig! (och efteråt kommer jag knappt kunna röra mig!)

1 kommentar:

Annica sa...

Du Lina, såg du att Leila gjort en ny variant på Rocky road...
Va dutig du är med maten och träningen..

Kram