måndag 20 september 2010

Fårönatta 2010

Oj vilken fantastisk helg vi fick!


Vi bytte ett regnigt Nynäshamn


Mot ett soligt Fårösund


Emelie hittade äntligen sin skiva som hon letat efter i typ 100 år!


Vi fikade på Sylvis Döttrar


Handlade på Bungehallen, vi på Folkan brukar kalla det för Pungeballen. Verkar blivit ett vedertaget smeknamn bland leverantörer också. Haha!


Vi handlade och bakade asgo pizza.
Kantareller, minimajs, champinjoner, spenat, broccoli, ost, tomat. Mums!


Sen tog vi färjan över till Fårö igen


Åkte buss till Kuten.


Bra band som spelade!!

Lång dag blev det i söndags. Vaknade vid 12, åkte från Fårösund vid fem, färjan vid sju, Nynäshamn vid 11, bilkö till 12, leta parkering till 1, somna vid 2, upp vid 6 ta flyget vid 8, inte få väskan på bandet vid 9 åka in till stan utan väska till 10, plugga till 12 luncha vid 1 sova från 3-6 äta middag med Lotta, Maria och Jesper vid 7 simma med Karro vid 8 få väskan levererad till Krokom vid halv nio, hem vid nio, hämta datorn hos farbror vid halv tio. Hem.

Okej, ni som fattade samanfattningen kan ju nöja er med att läsa den. Annars kommer det en utförligare beskrivning här nedan:
Ja, pappa ringde och väckte mig igår vid 12. Det hade blivit ganska sent kvällen (morgonen) innan och jag tror vi var hemma ungefär vid 5 på morgonen. Klev upp iaf å åt supergod frukost med bröd som vi hade köpt med oss från Sylvis döttrar.
Sen gick vi och röstade.
Så åkte vi mot Visby och tänkte köpa sushi, finns nämligen ett sushiställe nu för tiden! Men självklart hade som stängt så vi åkte på maxi och köpte sallad.
Åkte båten i 3 timmar och 15 minuter. Så hamnade vi i bilkö. Tillslut kom vi fram till Sigrids hus och där väntade Mamma och Erik så jag och Beccy hoppade över i Eriks bil så slapp Johan köra genom stan.
Kom hem strax innan ett typ men sen var de ett jäkla projekt att hitta parkering! Somnade vid två tror jag och sen upp igen vid 6 för att hinna ut på Arlanda då mitt plan gick 08:20.
Sov heeeeeeela vägen märkte knappt att planet lyfte! Missade frukosten haha! Sen så när jag kom till Östersund så var inte min väska på bandet. PANIK! Min kurslitteratur, laddaren till datorn och massa andra livsnödvändiga saker var där i. Jaja, det var bara att göra en felanmälan och hoppas på de bästa.
Drog till skolan, gjorde nått knop typ.
Åt lunch med Zarah, som hade klarat sin uppkörning idag! Grattis!
Sen gick jag hem och sov i nån timme. Lotta ringde och väckte mig och undrade om vi skulle äta middag hon jag Maria och Jesper. Sure!
Gick och lämnade datorn på laddning hos farbror sen åt vi middag.
Karro kom och hämtade upp mig åsså drog vi till Krokom å simmade.
Innan vi gick in ringde telefonen och det var en herre som skulle leverera min väska. Han var i stan och undrade vart jag var. Som tur var skulle han köra en till väska till Krokom så han körde med den till simhallen. Skönt!
Efter simningen hämtade jag datorn hos Lars och nu har jag inte gjort många knop sen jag kom hem.
Trött är jag. Plugga borde jag. Kolla på "Lite sällkap" vill jag.

Inga kommentarer: