måndag 9 augusti 2010

Lotta del 1, Visby och Lauters

Min kära vän Lotta var och hälsade på mig på ön.
Jag hade begärt tre dagar ledigt och det är så mycket semester jag får denna sommaren typ.

Först hämtade jag upp Lotta på flygplatsen i Visby. Det var strålande sol och över 30 grader i skuggan.
Vi åkte till glassmagasinet för att äta glass.

Det var Stockholmsvecka och den ena båten vräkigare än den andra trängdes i hamnen.
Vi tittade på båtarna, åt glass och skrattade åt Stockholmarna som dansade på sina båtar.



I innerstaden växer det massa rosor.
Mycket fint


En kisse som chillade på trappen vid Domkyrkan

Så åkte vi till Blå Lagunen för ett dopp.
Sen styrde vi bilen till Fårösund och köpte med oss thaimat från thaivagen som står nere i hamnen.
Vi började göra oss i ordning för utgång. Tyvärr missade vi färjan som skulle ta oss till Fårö och sedemera via cykel till Lauters. Så vi satte oss på en kulle och kollade på solens sista strålar och käkade körsbär.

Sen missade vi en färja till, för den ba kom, å sen körde två bilar på, å sen drog den igen. Inte så kul. Men nästa färja hann vi med iaf. Vi förlorade inte speciellt mkt tid eftersom färjan bara åkte fram och tillbaka hela tiden för det var många bilar som ville över från Fårö.

Så började vi cykla.
Det var ca en mil till Lauters.
Det tog ca 40 minuter att cykla.
Jag hade fått låna en cykel från skolan, den var jobbig. Men till slut var vi framme.

En trevlig kväll på Lauters, dit även mina jobbarkompisar kom lite senare.


Emelie kom och hämtade oss i LKE:n med cykelställ.
Smidigt.

Inga kommentarer: