måndag 5 april 2010

Skidtur med draghundar

Idag var det fint väder igen.
Så jag och Lotta spännde på oss skidorna och selade hundarna och drog ut en sväng på sjön.
Jag fick låna Tea och Dolly som drog mig.
Det var hur kul som helst, dock väldigt svårt.
Tea var verkligen dragglad, medan Dolly bara hängde på och drog inte det minsta.

Lotta med Doris och Joppe


Här är Lotta med alla hundarna. Doris längst upp, sen Dolly, Joppe och Tea.

När vi vände och skulle åka tillbaka märkte man att hundarna blivit trötta. Tea piggnade dock till efter ett tag och drog på bra på slutet.
Sen när vi skulle upp blev det lite problem bara. Hundarna fick syn på nått spännande som dom mer än gärna ville till. Det tyckte inte jag och vi trasslade ihop oss rejält så de slutade med att jag spännde av mig skidorna och gick dom sista metrarna...

Sen tog vi skotern ner på isen och gjorde upp en brasa och grillade mackor. Fan, det är så fantastiskt gott så jag tror hälften vore nog.

Nu ska jag ta ett bad

Inga kommentarer: