lördag 26 juni 2010

Midsommar 2010

Midsommar på Gotland firades på följande sätt:
Jag vaknade klockan 8 på morgonen trots att jag var ledig. Jag bestämde mig för att kliva upp, äta frukost och sen ta en cykeltur och leta efter lite midsommarblomster.
Var ute i ca en timme och letade blommor och kom hem och började binda en krans.
En timme tog det att färdigställa kransen så det var väl inte så farligt?

Såhär blev kransen:

Det fanns så många olika blommor å välja mellan när jag var ute på min tur. Hemma finns det ju inte alls lika rik flora som här inte...

Så tog jag färjan över till Fårö och åkte på jobbet för där bjöds det på sill.

Långbord med chefen, hans vänner och lite jobbarkompisar.

Till efterrätt fick vi kladdkaka med vispgrädde och jordgubbar.

Ganska smarrigt!

Sen åkte jag tillbaka till Fårösund och jag och Emelie tände grillen och grillade lite gosaker.

Emelie grillar


Potatissallad, halloumi och grillspett förtärde vi på midsommaraftonskvällen

Sen bakade vi dendär galna kakan med smördeg, hallon, mango, banan, mandelmassa och vit choklad:

Jag vet flera stycken som gråter sig själv till sömns inatt för dom inte fick smaka på kakan.

Så kollade vi på film och sen gick jag och la mig.
Skulle ju jobba idag så.

Inga kommentarer: