onsdag 24 februari 2010

Kladdkaka

Johan såg mitt inlägg igår och messade mig förut och frågade om vi inte skulle styra ihop en kladdkaka. Självklart tyckte jag.
Repade då med bandet, sen har vi fått äran att spela in en tjej som fick i julklapp att bli inspelad på ella. Fixade det sista med henne ikväll. Ni kan hitta hennes låt på hennes myspace här. Vi hjälpte henne att skapa denna myspace nu ikväll, brände ut en skiva gjorde label och omslag.
Kom hem, slängde i tvätten i maskinen å sen satte jag och Johan igång och bakade.
Från början skulle det bli kladdkaka.
Sen kom vi på att det nog vore mums med glasyr ovanpå. Diskuterade vad för slags glasyr som kunde bli mums. Det slutade med att vi gjorde glasyren till Kramforskaka (kärleksmums, moccarutor, snoddas..you name it!). När vi höll på å kika i mina skåp hittade vi även mandelmassa och funderade om man kunde göra något festligt med denna.
Vi skar tunna skivor och la på innan vi gräddade klart kakan.
Sen på med glasyren, vi hade gjort myyycket glasyr.



Kakan smakade ungefär som himmel fast kakafierat.

Inga kommentarer: