tisdag 28 februari 2012

Tidsoptimist

Well, idag när jag kom hem från skolan satte jag igång och baka paj, degen skulle vila i 30 min så jag tänkte att de var lika bra att börja när jag kom hem.
Sagt och gjort, fixade med degen, kokade broccoli, gjorde pizzasallad osv. Helt plötsligt var klockan 18 och jag satte in pajen i ugnen. Tänkte att den borde bli klar på 20 minuter så skulle jag hinna ta en bit innan jag skulle på träning. Men icket, den var lös i mitten när det hade gått 20 minuter, och jag fick helt enkelt ta å käka en äggmuffin till middag, samma som till lunch alltså. Tur jag gjorde två (Y)
Så de sista jag gjorde innan jag drog på träningen var att ta ur pajen.
Perfekt var den då!
Då hade jag något att längta till under hela träningen, haha!
Nu har jag ganska nyss kommit hem, värmt en bit och provsmakat, och ja den var mycket festlig! Har hunnit kolla av läget på internet nu också, och nu tänkte jag hoppa in i duschen å sen kolla på Filip och Fredrik innan jag sussar sött.
LCHF- broccoli paj
Utgick från detta receptet, men tog kokosnötsmjöl istället för mandelmjöl, och det fungerade utmärkt.
Sen la jag broccoli i det färdiggräddade skalet, på med ost och sen hällde jag över 4 ägg uppvispade med ca 2 dl grädde. Salt och peppar också då förstås.
Pizzasallad till blir alldeles utmärkt.
Har för övrigt alltid det i kylen nu. Asbra att ha! Håller länge och blir godare med tiden tycker jag :)

Inga kommentarer: