fredag 3 februari 2012

Min dag

Idag klev jag upp kl 8 för min morgonpromenad. Det bet ganska hårt i kinderna, men de ska va värre kyla uppöver så man ska väl inte säga något... ;)
Frukost och sen satte jag mig och skrev klart min recension inför seminariet. Cyklade på skolan och hade seminarie, cyklade hem och satte igång å städa. Började i köket och kom väl typ halvvägs när det var dags att cykla ner på Friskis för ett pass spinning. Trodde det skulle vara en annan ledare vars pass jag hade koll på men det var inte hon så jag hade lite svårt att ta ut mig lagomt, men trött blev jag och cyklade hemåt. Svängde förbi macken för å fylla i luft i framdäcket då det verkade tomt. Men luftmojängen var inte i skåpet så jag fick cykla hem igen :(
Väl hemma knatade jag bort till tvättstugan och slängde i lite tvätt. Sen fortsatte jag med köket ett tag, gick tillbaka till tvättstugan för hängning av tvätten, när jag kom tillbaka tog jag en dusch och värmde min matlåda. Hämtade tvätten och fortsatte med köket.
Sitter nu och funderar på hur mycket jag ska orka styra upp ikväll. Vore skönt å bara ha golven kvar tills imorgon... Mitt mål är att bli klar till kl 12 för att då gå och handla blommor i blomaffären som stänger 13.
Inser nu att jag fanimej får styra upp detta så jag bara har golven kvar imorgon, annars blire nog tajt.
Gjort:
Ugnen, fläkten, micron, kylen, sopskåpet å diskbänken. I badrummet skurade jag badkaret, blandaren och kaklet medan jag duschade. Nytta med nöje hoho :D
Kvar:
Toan, handfatet, spegeln
Plocka ordning på rummet och dammtorka
Dammtorka i köket
Plocka i ordning i hallen och hänga ut mattorna

Dags å sätta igång ser jag på uret

Inga kommentarer: