onsdag 1 juli 2009

P3 musik

Idag när jag låg i hängmattan var klockan strax efter ett. Och mellan kl 13 och 14 är det P3 musik på P3.
Jag älskar det programmet. Dom spelar massa massa bra musik och berättar anektoder om artister och låtar. Idag hade dom dessutom Introtävling, och ni som känner mig vet ju att det är något jag brinner för!
Hur som helst. Idag påade Micke att imorgon skulle dom uppmärkssamma antingen Arvikafestivalen eller Roskilde som båda börjar imorgon. Detta skulle uppmärkssammas genom att de skulle spela tre låtar av artister som skulle spela på den valda festivalen. Man skulle maila och säga vilken festival man tyckte dom skulle uppmärkssamma. Jag mailade och bad dom uppmärkssamma Arvikafestivalen i och med att Detektivbyrån ska spela där.

Här är mailkonversationen:

Wohooo! Gissa om jag kommer att lyssna imorgon =D

Igår när vi åkte på matchen satt jag och Maria och analyserade alla Detektivbyråns låtar på skivan "Wermland" (det är den enda jag har)
Vi kom fram till att alla låtar (utom två tror jag) gick i antingen taktarten 6/8 eller i 3/4. Det är väldigt ovanligt, men mycket bra musik.

Inga kommentarer: