torsdag 23 juli 2009

Fiska

Igår var jag och Jonas ute och fiskade.
Vi hade blivit lovade storfångst, men det blev ingen storfångst.
Besvikelse! Vi skyllde på att alla turister tagit fiskarna!
Det är ganska sjukt egentligen. Jag bor liksom tre kilometer från rikskända flugfiske-vatten, men har aldrig varit där och fiskat. Förrän nu.




Vi rekar efter ett bra ställe att stå på. Här strömmar det liiite väl mycket.


Aah, gissa om jag gillar ljudet av strömmen?


Fiska.
Jag fiskade med tre flugor och ett sänke. Hade nått nafs men ingen gick på ordentligt. Började kasta min favvo-Rapala men övergick till flugor sen.


Survivalman fixade inte brasan.
Veden vi hade att tillgå hade legat ute under hela regnperioden så den ville inte börja brinna och vi kunde inte grilla korv. =(

Men de gjorde inget, för vi hade gofika ju!!

Frammåt natten åkte vi till Sågholmen och provade vår lycka. Ett par bottennapp senare och vi var påväg hem.
Fick prova Jonas kastspö också, funderar om det är så illa att jag måste köpa mig ett nytt?
Sjukt mkt mygg på Sågholmen också.

Inga kommentarer: