onsdag 15 juli 2009

Lule'

Yees, hänger i den vackra staden Luleå för tillfället.
Imorgon bär det av till Piteå och havsbadet (Y)
Vi hoppas på bra väder, och det ser inte helt omöjligt ut... =)

Idag gick vi på stan, och jag måste bara säga att jag älskar den grova norrländska som pratas häromkring. Frågade Björn hur han håller sig för skratt, för ibland låter det alldeles för festligt för att inte kunna göra det.
Nån timme senare började vi prata om Gotland och jag nämnde dom obligatoriska gotländska favorituttrycen "ujtomhjusbrujk", "rujter schiju" mfl. Fick motfrågan av Björn hur jag håller mig för skratt, och sanningen är att det gör jag nog inte. Hehe. ;)
När vi gått klart på stan åkte vi ut på nått som hette Gültzauudden. Där solade vi och spelade volleyboll.

Åkte tillbaka in mot stan, handlade lunch tills imorrn och sen lagade vi middag.
Lasagne blev det idag, och Malin som gått hotell och restaurang visade sina bechamel-skills i köket och den smakade mycket gott (Y)
Jag brukar alltid fuska och köra på en halvfabrikat. Den är jättesmidig, ganska god också tycker jag. Men o-fabrikat är och kommer nog alltid att vara bäst.

Imorrn är det premiär av Harry Potter, halvblodsprinsen. Tänkte om vi skulle gå på bio och se den, men det fanns så jäkla dåliga platser :(
Vi kollade iaf på Harry Potter och fenixorden ikväll. Sen kollade vi på The Proposal också. Väldigt smörig, men lättkollad film.
Nu kollar grabbarna på Wolwerine, men jag tänkte att jag bloggar lite istället och uppdaterar mig på vad som händer ute i bloggsfären och vad Calle gör när han hänger hemma i mina trakter.


Jag, Lotta och Malin har det bra i baksätet. =)

Nu ska jag sova tänkte jag. Det är sjukt varmt dock.

Inga kommentarer: