lördag 4 juli 2009

Man blir äldre II

Loggade in på min lunar av någon konstig anledning ikväll.
Jag heter "Lunarsnutten", det om något säger väl att man förhoppningsvis mognat med åren.
Jag var en liten fjortis när det gällde att använda lunar och samla statuspoäng. Ett bra sätt att få poäng på var att svara på dagens fråga, och att uppdatera sin dagbok (som dom nu har döpt om till blogg)
Jag tycker det är väldigt festligt att gå in och läsa mina gamla dagboksinlägg. Skratta åt mig själv..
Tänkte dela med mig här av ett inlägg:


Ja, om jag inte minns fel så fick jag ta caddyn denna dag då jag var så stolt över att jag hade fått en egen bil.
Caddyn, bilen som ingen ville ha. Men det fattade ju inte jag heller, var inte så insatt i bilparken på Skistar eftersom jag bara jobbade extra.
Caddyn, stackars bil alltså. Som sagt, ingen ville ha den i och med att den var dum i huve nå jävuskt.
Centrallåset levde sitt egna lilla liv och det var ju mer än en gång man var tvungen att klättra över växelspaken för att komma ut.
Kristin berättade att en gång hade båda framdörrarna gått i baklås så hon var tvungen att klättra ut genom det lilla fönstret till bagage-utrymmet och ut genom dörren på den vägen. Till historien hör att familjen som hon skulle avsyna stod utanför stugan och studerade hennes utgång mycket noga.
Andra fel med caddyn:
Det var den enda bilen utan fyrhjulsdrift, och den har inte speciellt bra drivkraft på sina två framhjul kan jag meddela.
Det var liksom bara att trycka gasen i botten och hoppas på det bästa!
Bromspedalen var EXTREMT känslig. Nudda den och du grisnitade.
Så såhär i efterhand, du var inte så cool som du trodde Lina när du fick äran att köra Caddyn.

Inga kommentarer: