söndag 26 juli 2009

Fäviken Game Fair 2009

Igår åkte jag alltså upp på Fäviken igen. Jobbade ett par timmar sen kom Jonas och Ylva och vi kollade in utställargatan.
Kikade på Jocke smålänning, väldigt festlig show bjöd han på i år.

Sen gick jag och Ylva med bestämda steg och köpte varsin kolbulle. Mmm, vad det är gött!
Sen åkte dom hem och jag gick ner till partbussen och kollade läget.
Hade inte riktigt bestämt mig om jag skulle stanna under kvällen eller om jag skulle hem och umgås med våra gäster under helgen.
Blev tillsist övertalad att stanna kvar. Duschade och gjorde mig i ordning och gick ner till partbussen igen.
Hängde där ett par timmar, snackade skit, lyssnade på musik och spelade gitarr. En mycket festlig förfest.
Sen in på området. Feejk spelade, sjukt bra coverband. Det regnade så det gjorde ju att det blev lite blött att stå ute. Och mina skor kan jag meddela är ganska så leriga.
När dom spelat klart började "Hellre än bra" att spela i tältet.
När dom spelat klart gick vi ner till bussen igen för efterfest.
Kom i säng vid fyra (Y)
Kvällen var mycket trevlig men:
Både Feejk och Hellre än bra avslutade sina spelningar med att sjunga jämtlandssången, på svenska! Ursäkta, men det är ju bland det värsta jag vet!
Det är ju som att sjunga nationalsången på norska! Jag vrålade iaf sången på Jämska, fick hjälp av Linda men det var ganska svårt att överrösta dom. Gjorde mitt bästa iaf.
En ganska jobbig sak hände när jag skulle gå och lägga mig. Vi sov i "slakthuset" charmigt. Själva slakthuset är i andra änden av huset och i den ände som vi hängde var det garage och sen ett loft där vi hade våra städ-grejor och sängar.
I andra änden av huset hade det varit inbrott kvällen innan så nu hade dom beslutit att låsa porten också. Så när jag gick dit och skulle sova möttes jag av en låst och stängd dörr. Inte bra.
Gick ett varv runt huset, kände på fönstren i garaget. Negativt.
Började gå bort mot kansliet och tänkte om nån där hade koll på var nyckeln till hänglåset befann sig.
Hörde två 4-hjulingar när jag var påväg dit, så jag vände. Det var två vakter som var ute och gjorde nått viktigt. Pratade med dom iaf och hörde efter om dom hört talas om nån nyckel nånstans... Men icke. Så jag gick vidare till kansliet. Där satt tre vakter till. Dom hade inte heller hört talas om nån nyckel... Jobbigt läge.
Efter lite meck kom jag in iaf.
Vaknade vid tolv och strosade omkring lite på området. Partybussen hade packat ihop och dragit. Det hade jag inte förväntat mig faktiskt.
Gick och kollade in Antons timber show. Mycket festlig show må jag säga.
Emma fick en stol tillkapad till sig.
Här är ett urdrag av deras show som dom körde på Fäviken:
Sen var det jobb som väntade.
Kanska slitigt är det att hålla på å bära sopor kors och tvärs. Men jag och Pappa hade det ändå bra eftersom vi hade en bil med släp och fick köra grovsopor.
Jag förvånas varje gång över hur jäkligt lite som finns bakom pannbenen på vissa människor. Tex: Slänga in glasflaskor och ölburkar in i en hästhage. Den människan måste ju vara IQ-befriad.
Nä, nu ska de bli skönt å sova.
(BTW är mitt rum städat nu mer. Ska lägga upp en bild kanske. =)

1 kommentar:

anton sa...

Takk for fin omtale av showet vårt på Feviken.
mvh Anton