onsdag 1 juli 2009

Idag

Strax efter att jag legat klart i hängmattan fick jag för mig att ta longboarden ut på rastning. Det var ju ett tag sen jag var ute med den.
Gick ut på 321:an och insåg att asfalten på landsvägar inte är att föredra om man ska åka longboard. Jävligt grov asfalt på 321:an kan jag meddela. Det gick bra att köra på hjulspåren, och på där asfalten blivit lagad, men annars var det värdelöst. Det går ju inte riktigt att köra i hjulspåren hela tiden heller i och med att det är en ganska tungt trafikerad väg.
Kom i alla fall så småningom fram till mitt gamla jobb, Nord-Lock. Svängde in på vägen och fortsatte förbi.
Porten till lim och pack- hallen var på vid gavel. Hade varit ganska så skoj om jag hade tagit en runda med longboarden där inne.
Rullade iaf vidare och åkte ner till mannes. Funderade om jag skulle gå upp därifrån men mitt longboardbehov var inte stillat än så jag fortsatte en sväng till.
Kom tillslut till Sögårskorsningen och gick upp.
Svängde in i Sörgårn och hälsade på Elin och Olivia.
Vi åkte ner till Nostre och badade.
Jag tog med en badring till Olivia som jag hittat här hemma. Den gör nog med nytta hos henne än att ligga i nån låda här hemma.
Hörrni, stoppa pressen. Jag kan nämligen meddela att det går att bada i Storsjön nu! Sjukt ju!

Nu blire mat och ikväll tänkte jag ut på cykeltur, får se vem som vill hänga på av mina familjemedlemmar.

Inga kommentarer: