lördag 4 juli 2009

Man blir äldre

Jo, det finns små små saker som gör att man faktiskt märker av att man blir äldre. Det är inte alltid ens att man märker av dessa saker men härom kvällen uppmärksammade jag en sak.
Som du kunde läsa i ett inlägg tidigare nedan, cyklade ner till Ångbåtsbryggan för nån kväll sen. Vi tog inte helt oväntat vägen ner för sögårsgatan. I sögårsgatan finns den ökända sögårsbacken som inte är att leka med.
När jag var liten släppte jag på utför backen utan att blinka. Man ville ju klå brorsans hastighetsrekord. (Tur att farsan försåg oss med fungerande cykeldatorer så man kunde hålla koll)
Nu när jag åkte kom jag på mig själv att bromsa..

En annan sak.
När jag klättrade upp i trädet igår kväll var det samma sak.
Om jag hade varit 10 år hade jag gjort det utan att blinka. Nu gjorde jag ju det för att det var det enda sättet att få ner mitt kära plan på, men det var lite läskigt där uppe kan jag meddela. (Jag måste sluta säga meddela hela tiden!!)

Slutsats:
Jag kommer bli precis som min oroliga mamma, även fast jag lovat mig själv att inte bli det.

1 kommentar:

Mor sa...

Hmmm....., precis vad jag också lovat mig själv, lustigt....hur det kan bli.....