måndag 17 augusti 2009

Vääärldens bästa pappa

Japp, jag har världens bästa pappa.
Ikväll har han lagat min externa hårddisk! Hur klarar sig familjer som inte har en pappa med en elektroniklåda? (I denna låda luktar det väldigt gott för övrigt.)

Ni som följer min blogg vet att jag haft issues med denna hårddisk, den fick kontakt med datorn men fungerade inte ändå.
Pappa öppnade upp hårddisken ikväll och jag riktigt såg hur han njöt när han fick upp den... Sen var det bara att konstatera att en sladd till usb-sladden hade gått av. Kapa, löda, krympslang sen var det klart.
Smidigt gick det.
Som tack för hjälpen strök jag en skjorta och bäddade upp pappas säng (eftersom sängkläderna varit en sväng till Hammarstrand i helgen)
Jag gick upp å sa till mamma att jag tänkte stryka en skjorta. Då sa hon åt mig att kolla på kragen så den inte var sliten. Gjorde som hon sa och kollade på kragen, den var lite sliten men vafaan tänkte jag. Jag tog den som jag tyckte var snyggast i pappas garderob. Tror till och med att det var jag som valde den en gång i tiden.
När jag bara hade ärmarna kvar att styka kom mamma upp och meddelade att man inte under några omständigheter kunde låta pappa ha dendär skjortan imorgon på jobbet.
Nähä, de va bara å hämta en ny i garderoben och börja om igen. Lite jobbigt men de gick ganska fort ändå


Löda ihop småkablar.


Såhär blev det. Ingen skönhet längre kanske men huvudsaken är att den funkar, och det gör den nu! (Y)

Nu ska jag kolla på ETT, endast ETT avsnitt av Gossip Girl, sen blir det att sussa kudden.

Inga kommentarer: