måndag 3 augusti 2009

Fisketur på Faxälven

Ah, vilken niiice kväll vi har haft här på Gruvberget!
Jag och Annica började dagen med en promenad, sen funderade jag om jag skulle sova en stund men efter ett tags hängande framflr datorn kom Sara in och frågade om jag skulle följa ner till stugan å säga hej till hennes pappa.
Sagt och gjort. Vi åkte ner, sen åkte vi hem. La oss på flotten. Solen var i moln ganska mycket å de e ju ganska så irriternde.
Sen vankades det middag. Master kocken Johan visade sina skills med vänsterhanden. Det gick ju bra de och det smakade alldeles underbart!


Johan wokar

Sen startade Annica gräsklipparen och jag tyckte att ja å Sara kunde ta tag i å rensa en av rabatterna. Sagt och gjort. Emil och Inga-Lill skulle ut och meta och ja å Sara var inte sena på att hänga på.



Dethär mina vänner är livet på en liten pinne


Kusin Sara och Båthuset

Själva fiskandet gick sådär. Vi matade mest fiskarna med våra maskar. Emil fick två halvstora abborrar och jag fick en liten liten harr men det var inte mycket att hänga i granen.
Men dom var på och nafsade som aldrig förr, så jag var mer än nöjd.
Kom hem och då hade mamma och pappa kommit tillbaka från Rotsidan.
Fikade, och nu sitter jag här.
Ska sova nu för imorrn ska vi till Umeå en sväng. Johan ska på återbesök med sin hand och då passar vi på att följa med på lite shopping. Niice

Sen bär det av till farmor på onsdag tänkte jag. Ska förankra det hos henne också.
Gnatt

Inga kommentarer: