söndag 9 augusti 2009

Asfalt-issues


Jag har haft lite issues angående asfalten här på 321:an.
Inte så långt från mitt hus går det en väg som har nummer 321, och den är kallad 321:an. Den byggdes nån gång under 70-talet för att turisterna som skulle till Åre inte skulle behöva åka över Östersund utan kunde gena.
Denna väg har aldrig blivit renoverad, utan bara lappad. Förrän denna sommar. Grattis Vägverket liksom..
Upptäckde detta när jag kom hem från Luleå och dagen efter var det jag som var ute och provade. Besviken kom jag in igen och konstaterade att asfalten inte nådde upp till mina longboard-kriterier.
Men, inte så långt efter la dom på ett till lager. Nu med riktigt härlig slät asfalt. Tack tack!
Hade även igång GPS:en på telefonen ett tag och jag kan meddela att det inte går så himla fort på longboard. Nådde upp till 15 km/h.. Inte för att jag försökte slå nått slags rekord. Jag bara åkte och hade allmänt kul.
Nått som är tråkigt är ju att vägen är platt. Det är ingen som helst backe förrän typ nån kilometer bort.
Trodde att det skulle låta mindre än vad det gör på filmen.. Åkte fram och tillbaka på ett ställe som var alldeles slätt...

Inga kommentarer: