onsdag 5 augusti 2009

Umeå och Hammarstrand

Just nu är jag och pappa i Hammarstrand hos farmor.
Igår åkte jag Annica, Sara och Johan till Umeå där Johan skulle få sitt gips borttaget och bytt till en skena. Har kanske inte berättat det men kusin Johan var på fisketur för drygt en vecka sen och lyckades tappa en sten på sitt finger vilket resulterade i två avskurna senor och tre månaders sjukskrivning.
Hela släkten hoppas på att Johan ska börja blogga för att fördriva tiden om dagarna.
Anyway så följde vi upp till Umeå för lite shopping. Jag hittade inga kläder, men det gjorde Sara. (Y)
När dom va klar på sjukhuset åkte vi ut på Noliamässan. Där var det sjuuukt mkt folk sådär så man bara blir irriterad. Så vi stannade inte speciellt länge utan drog hem.
Kom till Gruvberget och kostchefen hade lagat typ vääärldens goaste spaghetti med köttfärssås. Lovely, lovely, lovely!


Jag och Sara storfikar i Umeå. Mumsigt värre!

Så åkte jag och pappa till Hammarstrand, eller rättare sagt åkte vi till Boback och hälsade på Lena, Robert, William, Olivia och Regina.
Först åkte vi till Graninge och lämnade blommor på mosters grav. (som du kunde se i föregående inlägg)
Så kom vi till Boback där det var fullt hus. Men hörrni, ni ska bara veta hur fint dom bor!


Regina i räddningsaktion. Flinga har klättrat upp i trädet.


Nu är Snöflinga nere igen, här i Olivias famn
Kolla in deras underbara hus i bakgrunden (Y)


Lena visade deras nya grillplats.
Det kan ju tilläggas att man hörde Gerilåns brus precis bredvid. Lovely, lovely, lovely!


Lena poserar framför bubblan.
Hon hade kört backrace med den. Det hade jag velat sett, men backracet var samma helg som vi bakade tunnbröd.

Inga kommentarer: