torsdag 6 augusti 2009

Tredje dagen i Hammarstrand

Ja hur fördrevs den tredje dagen då?
Jo jag började med att sova till 10. Sen åt jag frukost och la mig ute på gräsmattan. Solade nån timme. Gick in och kom lagomt till att lära mig att laga en gräslöksstuvning.
Till lunch bjöds det på kokt lax, potatis och gräslöksstuvning. Detta avnjöts ute på verandan (Y)


Vi äter lunch ute på verandan.

Sedan tog jag hand om disken och vi åkte ner på byn för att uträtta några ärenden.
Bland annat köpte vi jordgubbar och fika. Jag köpte en gitterbugg åt mig och en biskvi till pappa.
Så kom vi hem och fikade.


Gitterbugg, jordgubbar med glass och apelsin och jordgubbsjuice


Så åkte vi till Fisksjön och badade. Sjukt varmt, minst 20 grader var det nog.

Kom hem och då blev det kräftor.

Sen har jag inte gjort speciellt mycket. Kollat på tv...
Nu ska jag lägga mig i sängen och läsa "Chick" som på nått sätt hamnade i min väska efter rotsidan. Det var Saras tidning från början men jag hoppas hon hann läsa klart den.
Gnatt

3 kommentarer:

Sara sa...

Det gjorde jag : )

Tränings kompisen sa...

Lina vad händer? Har inte läst nått om långpromenader ;)
Kramen

Lina Lidén sa...

Näru, inga långpromenader här inte. Får väl ta tag i de när jag kommer hem igen.
Idag har jag faktiskt klättrat i lite berg, det var jobbigt.
Men imorrn kanske de blir promenad iaf =)