torsdag 20 augusti 2009

Peak Performance

Jag bor i Åre kommun och från Åre kommer ett väldigt trevligt klädesmärke som heter Peak Performance. Varje år har Peak Performance general store på torget i Åre rea. Då är det 50% på allt.
Den rean infann sig idag. Jag och Lotta var där tre minuter över nio =)
Mkt folk, trångt. Hittade inte nån tjockare fleece att kunna ersätta min fjälräven med. Jag måste faktisk berömma mig själv för att inte köpa en annan väldigt festlig tröja som gott kunde ersätta den, men den hade ingen dragkedja.. Så jag ställde frågan till mig själv, behöver man verkligen en dragkedja? Och svarade mig själv väldigt ärlig att, ja det behöver man om man ska kunna reglera värmen på ett bra sätt när man är ute. Ingen tjock fleece alltså. men däremot hittade jag lite andra skojiga saker.
Slutade med att jag köpte tre plagg, varav två hittade jag på herravdelningen.

Svängde in på Sundings i Mörsil och avnjöt min antagligen sista krämbulle. Ni som aldrig smakat en krämbulle från Sundings har ingen aning om vad ni gått miste om. Men nu är det så att Sundings är tillsalu och jag tror inte det kommer vara kvar i samma regi som det är nu nästa gång jag kommer hem. Om det ens finns kvar alls. Ingen törs ta över efter dom kan jag tänka mig...

Kom hem, kollade på Gossip Girl och nu ska jag duscha för ikväll ska jag och Zarah käka middag och gå på konsert. Niiice.
(Jag tänker ha på mig mina nya inköp idag)

Hörs

1 kommentar:

Moster K sa...

Jag tycker gott att du kan stanna hemma och ta över Sundings, du skulle säkert göra succé med alla farmors gamla recept. Dessutom är du ju en jäkel på att baka. Jag kan servera - och diska!