söndag 25 november 2012

Min lördag

Blev ju rätt så sent igår hos Lotta, men jag vaknade relativt tidigt och klev ut på en promenad. Det duggregnade så det var väl kanske inte så mysigt, skönt när man kommer in igen då.
Åkte in till stan på Storsjöbadet. Var väldigt mycket folk, dock mest barnfamiljer som höll till i äventyrsbadet så jag fick en hel längd för mig själv!

 
Simmarn

Vidare åkte jag på Jula och shoppade åt pappa, sen ner på stan och mötte upp Lisa. Vi gick till Rådhuset som fyller 100 år och hade öppet hus. 
 
Kristallkronor

Taget med iPhonen

Rådhuset i skymmning

Ni ser det gröna tornet ovanför klockan i bilden här uppe, där fick man klättra upp en och en och kika. Stod i kö i kanske 20 minuter så man ville ju inte direkt dra ut på sitt besök däruppe i hänsyn till alla andra som stod och väntade på sin tur.
När jag kom upp kikade jag mig omkring, bestämde mig för att fota Stora Kyrkan, tog en bild, ställde om kameran lite tog en till som blev oskarp och sedan tog jag denna:
 
Stora Kyrkan sett från Rådhustornet

När vi spanat klart på allt gick vi och hämtade ut biobiljetterna (så vi kunde ta det lugnt på restaurangen sedan). Vi hade bokat bord på Lilla Siam, vi båda åt en kycklinggryta med curry, bambuskott och kokosmjölk som var supergod!

Lisa på Lilla Siam

Så blev det dags för bio, Breaking Dawn. Har längtat ungefär hur länge som helst. Äntligen! 
Filmen var jättebra med en spännande twist på slutet ;)

Bio


Imorgon ska jag och Lotta mötas upp för en promenad, sen till Mårdsund på julmarknad. Ska tvätta bilen också om det är plusgrader.
Hade ambitionen att fara på spinning, men min träningsvärk sedan Body Pump-passet i fredags är inte nådig så vi får se om det kanske blir vilodag imorgon.
Nattinatt

Inga kommentarer: