söndag 11 november 2012

Fars dag

Vaknade av att en Polishelikopter surrade runt i byn, man undrade ju vad som pågick men det framkom senare vad det handlade om. Läs här.
Skypeade med Johan en sväng, för att sedan ta mig ut på promenad. Det regnade. Det hade inte regnat på hela förmiddagen men såklart öppnade sig himlen när jag skulle ut. Klarnade upp när jag kom tillbaka också. Jaja, tur jag inte är gjord av socker ;)
Vidare hjälpte jag pappa lite ute, han hade varit iväg å köpt en kubik ved, så nu ska här eldas i vinter!
 Gick in igen och fixade pappas farsdagsmiddag. Det blev laxpudding, inget jag kan äta men det var kul att laga. Jag åt en låda ur frysen eftersom jag skulle iväg på spinning med Ida.
När jag kom tillbaka från spinningen fick pappa paket och vi fikade. Jag hade bakat toscapaj åt pappa, själv åt jag en skål med kokos, smör och kanel på toppen kör detta i micron så smöret smälter och sen ba: mums!
De va min dag det!
Lite bilder då:
Pappas paket, laxpuddingen, toscapajen och pappa i sina presenter.
Ida lite skraj innan spinningpasset

Min middag, yaikuniku (-sockret) med stekta grönsaker och tomat

Inga kommentarer: