torsdag 22 november 2012

Barnvakt

Idag har jag alltså varit barnvakt åt två supersöta och snälla femåringar.
Vi har lekt med duplo, lekt med trolldeg, bakat hallonmuffins, spelat piano, åkt knäbil?, rullat köttbullar och kollat på ducktales.
Duplo kan vara hur roligt som helst, även om man inte är barn. Vi byggde räls, en tågstation, ett zoo, ett garage med tillhörande vagnhall och körde runt runt mellan dessa stationer.

Jag hade gjort trolldeg i tre färger igår kväll, försökte i början och få dem att inte blanda färgerna men gav upp rätt snabbt.

Det hela slutade i en grå massa som de kallade "hamburgare med glass och hallon".
Fick även denna massa som present med uppmaningen att jag skulle äta den...

Köttbullar med potatismos och hallonmuffins, var smart nog att bara rulla så många köttbullar som jag trodde dom skulle käka, sedan när de åkt kryddade jag på smeten med chili och currypasta och stekte thaiköttbullar till min middag. Till det hade jag kokosgräddsstuvade grönsaker med soya, vitlök och ingefära. Nomnom!


Fick korten till mitt fotoprojekt idag, tog mest hela kvällen att färdigställa det, ni får snart se vad det blev :)

Vilken härlig dag hörrni!

Inga kommentarer: