tisdag 15 september 2009

Visby igen

Idag åkte vi in till Visby lite spontant sådär.

Jag hade ett par ärenden som jag tänkte uträtta.
Det gick sådär.
Hade ett presentkort på "Inspiration" tänkte shoppa en stavmixer, för när jag skulle göra de i Östersund hade dom slut på stavmixrar. Jaha tänkte jag och läste på kortet och fann till min stora förvåning att det fanns en butik i Visby.
Check tänkte jag och planerade köpa min stavmixer idag.
I bilen påväg in planerade Emelie, Johan och jag inför värsta softa middagen i helgen då vi skulle laga soppa och baka bröd, och självklar använda min nyinköpta stavmixer.
Men dom ville inte ta emot mitt presentkort!
Nu skiter jag i presentkortet och tänker köpa en stavmixer på elbutiken i Slite istället!
Min vanliga tur liksom.
Var även in och krigade lite angående min fjällrävenjackjävel. Har fortfarande inte fått nå cash för den. Hade skrivit ut kontoutdrag som bevisade att det inte hade kommit in några pengar. Lämnade även mitt kvitto.
Alltså efter allt strul och all tid som det tagit tycker jag nästan att jag borde få nån fler förmån än bara pengarna tillbaka. Men vi får väl se hur schysta dom är.

Vi tänkte även undersöka ett sushiställe som jag googlat fram tidigare idag. Hittade dit. Stängt för säsongen som så mycket annat häromkring. Fuckit.
Det fick bli Max än en gång. Det är ju alltid nice, men går icke att jämföra med sushi.

Kom hem och vi fortsatte spela Little Big Planet. Gick faktiskt bra, men tillslut körde vi såklart fast.

Nu sitter jag här.
I min vaniljdoftande lägenhet.
Soft.

2 kommentarer:

mor sa...

Inte för att jag kan känna dofter i min datorskärm (inte än i alla fall), men det skulle vara trevligt med några bilder på din vaniljdoftande lägenhet. Kan säga att när jag kom hem från Stockholm idag så var det en evighet till vaniljdoften här.
Varför funkade inte ditt presentkort?

Lina Lidén sa...

Dom hade bytt från Inspiration till Duka för två år sen så det var därför..
Jag ska ta lite bilder ikväll tänkte jag. Får se om jag orkar lägga upp dom ikväll eller hur jag gör.