tisdag 22 september 2009

Saltmannen

Det finns en festlig sida som heter Saltmannen. På denna sida samlas massa felsjungna låttexter.
Exempel:

Artist: ABBA

Riktiga texten var:
You are the Dancing Queen, young and sweet only seventeen

Men jag sjöng:
You are the Dancing Queen, young and sweet only seven teeth

Övriga kommentarer:
Har sjungit fel i alla år. Upptäckte det när vi var på en karaoke-bar

Ålder när felet upptäcktes: 38.


Idag insåg jag att jag själv gjort en sådan tabbe. Finns en låt som heter "Yes" och i denna låten sjunger dom:

Yes, it's on and poppin'

Jag har hela tiden trott att det var:

Yes, it's only poppin'

Vad man får lära sig..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Min kompis Petra upptäckte vid ganska många års ålder (sisådär 25-30) att det heter "Tryggare kan ingen vara" och inte "Trygga räkan ingen varna"
/Katti

Sara sa...

haha! Undrar om "Jag mötte Lassie, jag mötte Lassie och jag såg att godis fanns" platsar.. Eller Wilmas "lemon body" ;)