måndag 21 september 2009

Den bortglömda dottern

Pappa, har nyligen blivit medlem på Facebook.
Det finns en applikation där man kan visa sina familjemedlemmar.
Erik, min bror har mig som "sibling" och naturligtvis mamma och pappa som föräldrar.
Men, då när jag inte hade denna funktionen fixad visades bara Erik som barn till pappa.
Lite synd om mej. Men nu är det fixat.

Ringde hem och ville prata av mig lite.
Upptaget.
Ringde bror, samtal väntar. Efter en stund svarar Erik och jag frågar om han pratar med pappa på andra linjen.
Ja, svarar han.
Be honom ringa mig sen när ni pratat klart.

Förut var det ju bara jag som bodde på annan ort. Nu bråkar jag och Erik om föräldrarnas uppmärkssamhet.

Jag saknar att vara saknad.
Nä nu larvar jag mig lite men ni förstår hur jag menar =)

Dagens låttips:
Ananda Shankar – Dancing Drums

2 kommentarer:

Den bortglömda modern sa...

JAG hade hur mycket tid som helst att prata när du ringde. Hade precis lagt in en rödvinbärskaka i ugnen och var riktigt pratsugen själv. Hejade på Kristin F som stog i pärlandet när jag gick förbi, enda människan jag pratat med idag (ja förutom pappa, då).
Jag saknar också att vara saknad, så de så....

Lina Lidén sa...

Men ring mej nån gång då =)
Vem är Kristin, var hon i vårt pärland?
Har ni flukke peran än?