söndag 13 september 2009

Omvänd

Jag har ju som ni alla vet ganska nyligen blivit en användare av Mac.

I början var jag ganska så missnöjd. Saker fungerade inte som jag ville och jag saknade massa funktioner.
Jag saknade bland annat en "home" knapp, så man kan komma längst upp på en sida snabbt och smidigt. Men den knappen får man titta i himlen efter.
Men idag, satt och gjorde absolut ingenting.. Så tog jag tre fingrar och förde upp på touchpaden, och vad händer? I'm home!
Lovely!

En annan fin sak är att om man har spotify och iTunes öppet samtidigt och trycker på play/pause-knappen så hoppar den mellan dom programmen och spelar det man hade uppe i iTunes och pausar det man hade i Spotify och vice versa. Underbart.

Nu börjar saker ordna upp sig, ett par veckor till så är vi såhär (visar med fingrarna hur tajta vi är)

Ikväll blir det nog pizza på Kvännis. Inte mitt favorithak, men gav stället bara en chans förra året så en till chans i år kan väl inte skada?
Så ska vi spela fotboll också.

Jag har städat och diskat idag.
Det är fint här nu.
Och luktar fantastiskt.
Jag kom på den underbara idén att öppna och ställa en burk med vaniljsocker på köksbordet. Fantastico!

Igår var det lägereld och bärsande.
Mycket trevligt.
Johan (aka Survivalman) tände upp brasan, han failar aldrig på den punkten. (Y)
Sen hjälptes vi åt å hålla vi den levande.
Blir det nått mer häng där nere måste vi nog ta med en såg..

Peace

Inga kommentarer: