onsdag 7 januari 2009

Sleepless..

Jag tyckte det var väldigt konstigt. Jag kunde inte sova igår när jag gick och la mig. Först letade jag reda på några gamla arbeten som jag låg och läste. Sedan hittade jag gamla brev, bland annat från kusin Sara. Det var väldigt skoj att läsa dom, breven var från 1999. Kan ni tänka er, 10 år!? Det är sjukt lång tid.
Ja hur som helst efter att jag läst massa saker så skulle jag försöka sova, men det gick inte. Jag tycker det var väldigt konstigt med tanke på att jag faktiskt klev upp kl 10 igår och var igång hela dagen med att flytta saker åt Katti... Slumrade visseligen till i bilen en gång, men det kan ju inte ska ha nån större betydelse.
Jag låg i alla fall och vred och vände på mig tills jag beslutade för å sätta mig i soffan och kolla på stjärnorna, sagt och gjort. Trodde för ett ögonblick att det var norrsken också, men det vara bara månen som färgade molnen. Jag fick faktiskt aldrig se detta spektakel förra året, och nere på Gotland kan man väl bara drömma om å få se norrsken. Sen gick jag och la mig igen men kunde inte sova ändå! Så klev jag upp och skulle ta på mig lite trutvalla (lypsyl), kikade ut genom fönstret och vad får jag se? Två varelser tassar omkring på gården... Jag tycker det är lite läskigt när man inte ser vad för djur det är, men så länge det inte är vargar eller björnar är jag lugn. Och jag är relativt säker på att det inte var nån björn (dom sover ju dessutom på vintern) eftersom dom var ganska små. Jag tror att det var två rådjurskid men såg ingen mamma nån stans så jag blev lite fundersam.
Tillslut somnade jag i alla fall nån gång efter tre.
Vaknade relativt tidigt för att vara mig (11) och klev upp. Blev lite sur på pappa för han inte dragit upp mej i och med att det var jättefint väder och jag vill åka till Åre. Men sen gick han in och kollade vädret, då visade det sig att de blåste 12m/s på skutan, så det hade nog inte varit så trevligt.
Nu ska jag gå å se om jag hittar nån frukost, sen blir det ut å konstruera hopp ;)

/Lina

Inga kommentarer: